По какво се различават iMessage и SMS?

iMessages е една от основните функции, които Apple е включила в iOS. Тя позволява на потребителите на iPhone да обменят текстови съобщения, файлове и снимки, и то напълно безплатно.

Но когато изпращаш съобщения на Android или до по-стари модели устройства, услугата ще използва стандартно текстово съобщение, което, разбира се, ще ти струва пари.

А как да разбереш дали изпращаш iMessage или обикновено съобщение? И по какво всъщност се различават?

Още от първите години на съществуване на мобилните телефони, SMS-ът е стандартната форма на текстово съобщение, което се изпраща от едно устройство до друго. Този тип съобщения не съдържат изображения – иначе е MMS.

В зависимост от мобилния оператор, който използваш, или от абонаментния си план, е възможно да имаш ограничения в броя текстови съобщения за месец.

За разлика от SMS, iMessage използва Wi-Fi или мобилните данни на твоето устройство. В него може да се съдържат GIF файлове, видеа, линкове към песни от Apple Music, както и разнообразни емоджита. Когато имаш достъп до интернет, Wi-Fi или мобилна връзка, iMessage се изпращат напълно безплатно. Ако нямаш достъп обаче, iMessage ще ти предложи да изпратиш написаното от теб като SMS.

Важно е да се знае, че iMessage е платформа само на Apple и работи единствено между iOS устройства. Ако се опиташ да изпратиш до потребител на Android, съобщението ще бъде конвертирано в SMS формат.

 

А как да разбереш какъв тип съобщение изпращаш?

Всъщност доста лесно – различните видове съобщения използват различни цветове.

Отвори приложението Messages и избери някоя от своите кореспонденции. Погледни съобщенията, които си пратил (не тези, които си получил). Ако са на син фон, тогава това са iMessages. А ако са в зелено – са SMS.

 

imessage_sms

 

В случай че искаш да отмениш възможността за изпращане на SMS-и през Messages, тогава отиди на Settings→Messages и изключи функцията Send as SMS от списъка с опции.

 

how-to-tell-an-imessage-from-a-text-message-stop

 

изтоюник: macworld.co.uk

You may also like...

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *