Apple съобщи, че през първото тримесечие на 2018 г. е продала 9,1 млн iPad. Това е най-големият дял на световния пазар за таблети през това тримесечие от четири години насам.
Това докладва консултантската и изследователска компания IDC.
Най-значим ръст за iPad за последните 4 години
Данните посочват, че делът на продадените iPad през първото тримесечие на 2018 г. възлиза на 28,8%, сравнено с 24,9% процента през същия период миналата година. Това е най-значимият ръст в продажбите на таблета от 2014 г. насам, когато процентите са 32,7.
Нека отправим поглед и към разпределението през годините (по данни на IDC):
- 2013: 40,2%
- 2014: 32,7%
- 2015: 26,8%
- 2016: 25,9%
- 2017: 24,9%
- 2018: 28,8%
Компанията допълва още, че продажбите на таблетите на всички останали производители, взети заедно, са намалели с 11,7% през първото тримесечие, за сметка на впечатляващите резултати, постигнати от iPad.
iPad остава най-популярния таблет още от своето пускане през 2010 г. В статистиката на IDC на второ място е Samsung, но с доста голяма разлика, достигайки едва 5,3 млн продадени устройства, което представлява спад от 11,4%. В таблицата по-долу се вижда разпределението по производители.
Очаква се новият 9,7-инчов iPad, който предлага редица нови възможности в комбинация с , да окаже още по-голямо влияние върху продажбите като цяло през второто тримесечие на 2018 г., тъй като той дебютира едва 4 дни преди края на първото тримесечие.
А какво да очакваме от iPad в близко бъдеще? Според слухове Apple възнамерява да пусне скоро още един iPad от серията Pro, с тънки рамки, технология за лицево разпознаване Face ID и без Home бутон.