Apple представи новия си демонтиращ робот Дейзи

По повод Деня на Земята Apple обявиха няколко инициативи в подкрепа на дългогодишните си традиции в опазването на околната среда, като една от главните цели на компанията е да произвежда продуктите си изцяло от възобновяеми материали.

Apple съобщиха, че за всяко устройство, което бъде заменено или рециклирано през Apple Store или нa apple.com (независимо от кой край на света, в периода между 22 и 30 април), компанията се наема да направи дарение на екологичната организация с нестопанска цел Conservation International. Тя полага активни усилия в опазването на природата в повече от 30 страни.

Apple представи възможностите за замяна и рециклиране като част от своята нова GiveBack програма, достъпна на страницата ѝ и в официалните магазини. Освен това компанията представи своето ново изобретение – робот на име Дейзи, усъвършенствана версия на Лиъм, който беше първият демонтиращ робот на компанията. Дейзи оперира в Остин, Тексас, а друг неин представител заминава за Бреда, Холандия.

Какви възможности предоставя новият робот Дейзи?

Дейзи е създадена от някои от частите на нейния предшественик и е способна да разглоби девет версии на iPhone. Тя може да поеме до 200 смартфона в рамките на час, като отстранява прецизно и сортира компонентите им така, че Apple да могат да използват максимално много от годните за рециклиране части.

Завеждащият екологичния отдел в компанията Лиза Джаксън заяви:

„Стараем се непрекъснато да създаваме умни решения, чрез които да допринесем за разрешаване на кризата с климатичните изменения и изчерпването на ценните ресурси на планетата. По случай Деня на Земята решихме да направим максимално достъпна и удобна за потребителите възможността да рециклират своите устройства и да направят нещо добро за Земята през нашата програма GiveBack. Вълнуваме се да представим Дейзи на света, тъй като тя въплъщава резултата от сливането на иновацията с опазването на природата.“

Не на последно място, Apple обяви своя екологичен план за 2018 г., в който разкрива целите, които си поставя през новия цикъл. Това са редуциране на въглеродните емисии чрез употреба на възобновяеми източници, опазване на ценните ресурси в природата и разработване на способи за прилагане на още по-безвредни материали в продуктите си.

Миналата седмица компанията от Купертино се похвали, че нейните магазини, офиси, информационни центрове и други обекти, разположени в САЩ и в още 42 страни, вече се захранват на 100 процента с чиста енергия.

източник: macrumors.com

You may also like...

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *