Apple държи на качеството на продуктите и удовлетворението на потребителите

След като Fast Company обяви Apple за най-иновативната компания в световен мащаб, изданието публикува кратко интервю с изпълнителния директор Тим Кук. Основният акцент в интервюто бе фокусирането на компанията върху хората и продуктите, за сметка на печалбите и резултатите на борсата.

apple_company_logo

Fast Company: Какво прави една година добра за Apple? Хитовите продукти? Или цената на акциите?

Тим Кук: Цената на акциите е резултат, а не постижение. За мен всичко се свежда до хората и продуктите. Дали сме направили качествен продукт, дали сме обогатили живота на хората. Ако успееш в двете неща – а те са свързани помежду си, защото едното води до другото – тогава и годината е добра. Apple не държи само на печалбите и това далеч не е водещият мотив в политиката на компанията.

Fast Company: Музиката винаги е била част от марката Apple. Apple Music се е развила значително, но стрийминг услугата не е основен източник на печалби. Гледате ли на стрийминга само като източник на приходи или е важен поради други причини?

Тим Кук: Музиката е нещо, от което потребителите се нуждаят, те искат да им я осигурим като услуга. И не става въпрос само за парите, за печалбата от тази услуга С Apple Music и стрийминга компанията осигурява достатъчна подкрепа на изпълнителите и така създава една страхотна общност от творци.

Fast Company: Как влияе инвеститорският пазар върху иновацията? Служи ли Wall Street като допълнителна мотивация за промяна?

Тим Кук: Истината е, че ние (Apple) не се влияем особено от това. Погледнете Америка и т.нар. 90-дневен период – това е до голяма степен неприемливо. Защо бизнесът трябва да се оценява по тримесечия, след като инвестициите са много по-дългосрочни? За нас далеч по-важен е отговорът от страна на потребителите. Опитваме се да създаваме продукти, които да променят света към по-добро. Вземете за пример iPhone X с неговата функция Portrait Lightning. В миналото, за да направиш това, което тази функция ти позволява сега, трябваше да си професионален фотограф с какви ли не принадлежности и пособия.

Fast Company: Понякога Apple прави първата крачка и въвежда нови функции, непознати до момента – като FaceID например. Друг път нямате проблем с това да следвате, стига да сте сигурни, че продуктът, който предлагате, е по-качествен и по-добър от вече наличните на пазара – като HomePod например, който не е първият интелигентен високоговорител. Как решавате кога е добре да последвате?

Тим Кук: Не бих използвал думата „следване“, защото излиза, е едва ли е чакаме да видим какво някой друг ще направи. А не е така. Ако погледнете в дълбочина – нещо, което повечето от вас го знаят – ние планираме и проектираме продуктите си години преди те да излязат. Вземете за пример кой да е от нашите продукти – iPod, iPhone, iPad, Apple Watch – те бе бяха първите по-рода си, но бяха най-оригиналните и модерни, когато излязоха. Тоест, ние започваме много преди другите, но влагаме повече време и усилия, докато усъвършенстваме идеята и крайния продукт. Мисля, е основната ни характеристика е търпението просто сме достатъчно търпеливи да дочакаме момента, в който нещо се получи перфектно, и тогава да го предложим на хората.

You may also like...

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *