iPhone беше обявен за „най-продаван технологичен продукт на 2017-та година“. Така го определи анализаторът Даниъл Ив от GBH Insights. Смартфонът на Apple достигна същата позиция и през 2016 г. Тогава самият Ив заяви, че компанията ще реализира продажбата на 223 милиона iPhone-а през 2017 г. в сравнение с 211-те милиона единици от 2016 г. Пик на продажбите Apple отбеляза през 2015 г., когато са продадени 230 милиона смартфона. Това е разбираемо, тъй като през същата година бе представен iPhone 6 – първият съществен редизайн на компанията. И очаквано, по-големият iPhone разпалва интереса на потребителите.
Кои продукти заемат челните позиции?
В класацията след iPhone се нареждат Samsung Galaxy S8 и Note с 33 милиона, Amazon Echo Dot с 24 милиона, Apple Watch с 20 милиона и Nintendo Switch с 15 милиона.
Стойността по-горе включва всички модели iPhone, продадени през годината, което обяснява огромната разлика със споменатите продукти на Samsung.
Предстои още по-добра година за Apple
Според Даниъл Ив 2018 г. ще се окаже още по-добра за Apple. Компанията ще пусне ъпдейт на един от любимците на потребителите – компактният iPhone SE, както и трите нови модела през есента. Анализаторът изказва доста смели предположения. Той смята, че „от собствениците на iPhone, чийто брой надвишава милиард, 350 милиона ще обновят устройствата си“.
Анализаторът поставя Apple Watch на четвърто място, като обяснява, че този продукт е намерил добра пазарна ниша сред носимите устройства. И това е благодарение на LTE възможностите при серия 3, които правят часовника по-независещ от iPhone. Ив добавя, чe Apple вече не предлага Apple Watch единствено като моден аксесоар, ориентиран единствено към хората, които го използват за тренировка.
Припомняме, че анализаторите от Flurry Analytics също класираха iPhonе и iPad като най-популярни продукти, избрани от потребителите в цял свят за коледни подаръци.
Компанията отбеляза, че Аpple води пред конкуренцията по брой активирани устройства в седмицата преди Коледа. iPhone и iPad представляват 44% от устройствата, които са били активирани за пръв път между 19 и 25 декември, следвани от тези на Samsung, които са едва 26%. Процентното съотношение между моделите активирани устройства на Apple също е интересно: iPhone 7 е с най-много активации – 15,1%, следван от iPhone 6 с 14,9% и iPhone X с 14,7%.