Не е тайна, че Google и Apple са заклети конкуренти в технологичната сфера. Има едно голямо „но“. Те са колкото конкуренти, толкова и незаменими партньори. Именно затова най-точното наименование, което описва взаимозависимостта между двата конкуриращи се гиганта и взаимната полза от сътрудничеството им, е frenemy – от friend (приятел) и enemy (враг).
Защо Google иска да приласкае Apple?
Това се потвърждава от доклада на CNBS, позоваващ се на информация от частната инвестиционна агенция Bernstein. От него става ясно, че тази година Google ще плати на Apple около 3 млрд щатски долара, за да си гарантира правото да е търсачка по подразбиране във всички iOS устройства. Към момента собствениците на iPhone и iPad могат да сменят търсачката по подразбиране от менюто Settings в браузъра Safari.
Предложението на Google е три пъти повече, отколкото сумата, която компанията е платила при предишното споразумение отпреди три години. Анализаторите от Bernstein считат, че в някакъв момент Google може да се откаже от тази сделка, разчитайки, че търсачката е достатъчно популярна, за да се справи и без подкрепата на Apple. Изглежда обаче, че това не важи за близките години.
Интернет гигантът има сериозна полза да настоява да остане любимата търсачка на iOS, след като половината от приходите им от мобилни търсения идват тъкмо от платформата на Apple. А както добре знаем, приходите на Google се генерират предимно от реклама. Точно зaтoвa и IT компанията се опитва да приласкае Apple с изкусителни предложения. Сумата от три милиарда ще е почти изцяло чиста печалба за Apple, като само тя най-вероятно ще представлява около 5% от цялата печалба на компанията за годината.