Въпреки твърденията, че за Apple 2016 г. е една от най-лошите от финансова гледна точка, призовете, които компанията получи през изминалата година говорят за съвсем друго. Технологичният гигант и този път обра овациите в повечето престижни класации. Ето кои са те:
Първо място в класацията на Forbes за най-скъпите марки в света
През май американското списание Forbes публикува годишната класация на най-скъпите марки в света. Журналистите на Forbes оценяват бранда Apple на 154.1 млрд. долара, което е с 87% повече от аналогичния показател на Google, който се нарежда на второ място в класацията. Брандът се оценява в зависимост от това как го възприемат потребителите. За компанията е важно дали купувачът е готов да плати по-висока цена за дадения продукт и дали ще направи избора си в полза именно на тази марка. Според журналистите, както силата на името Apple, така и високото качество на продуктите позволяват на компанията да продава по-скъпо своите устройства.
Year in Search – първенец в категорията за техника
Любопитната статистика на Google отличава най-търсените през изминалата година думи и фрази – класация, в която Apple може да се похвали със значително присъствие и през 2016 г. През 2015 г. iPhone 6s се класира на първо място в категория Consumer Tech, следван от Apple Watch. През изминалата година на челните места в категорията за техника се отличават три продукта на компанията – iPhone 7, iPhone SE и iPhone 6s.
Boston consulting – любим бранд в Америка
Миналата година Apple оглави за десети пореден път класацията на Boston consulting за най-иновативна компания в света, следвана от Google и Tesla Motors. Тази година взима отличието в социологическото проучване за най-обичан бранд в Америка. Веднага след технологичния гигант се нареждат Amazon, Walmart, Netflix, Coca-Cola и Samsung.
World Brand Lab – най-влиятелен бранд в света
Американската консултантска компания World Brand Lab, специализирана в проучванията в областта на брандинга, публикува класация на най-влиятелните марки в света, според която първото място през 2016 г. принадлежи на Apple. Сред трите най-авторитетни бранда влизат още Google и Amazon. Анализаторите от World Brand Lab са съставили класацията на базата на фактори като пазарен дял, лоялност от страна на потребителите и лидерство на световния пазар. В списъка влизат фирми и компании от 50 различни категории, включително автомобилната, енергийната, хранителната промишленост, медиите и интернет. Като цяло, общият брой на представените страни е 28, а само от САЩ са включени 227 компании.
Interbrand – най-ценната марка
За четвърта поредна година международната консултантска агенция Interbrand, специализирана в оценката на интелектуалната собственост, признава Apple за най-ценната марка в света. Според Interbrand през 2016 г. цената на търговската й марка възлиза на 178,1 млрд. щатски долара, което е с 5% повече от показателя за миналата година. На втора позиция, както беше и миналата година, е Google с оценка от 133,3 млрд. долара. За трети път в цялата история на класацията, първите две позиции принадлежат на компаниите, чиито брандове са на стойност повече от 100 млрд. долара. До 2012 г. първенството се държеше от Coca-Cola.